عنبران شهرملی گلیم

 

انتخاب عنبران به عنوان شهر ملی گلیم

رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس گفت:موضوع طرح عنبران به‌عنوان "شهر ملی گلیم" در آینده نزدیک و با حضور مسوولان عملیاتی می شود.

گلیم

صدیف بدریدر گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موضوع انتخاب بخش عنبران به عنوان  شهر گلیم،گفت: در دیدار با "افندی سیدیاور مرادی" امام جمعه بخش عنبران ضمن تشریح برخی اقدامات انجام گرفته در مجلس جهت پیگیری مطالبات و نیازهای مردم به‌خصوص اهالی بخش عنبران،از عملیاتی شدن طرح معرفی عنبران به عنوان "شهر ملی گلیم" خبرداد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با اشاره به دیدار با امام جمعه عنبران با اعلام خبر تبدیل این شهر به "شهر ملی گلیم"، خاطرنشان کرد:موضوع طرح عنبران به‌عنوان "شهر ملی گلیم" در آینده نزدیک و با حضور مسوولان کشوری عملیاتی می شود که با تحقق این مطالبه ،در بخش گردشگری و اقتصاد منطقه شاهد تحولاتی خواهیم بود.

بدری همچنین اظهار کرد: طبق پیگیری هایی که از دستگاه های مربوطه انجام داده‌ام و براساس تعهد مسوولان مربوطه، مقرر شد مشکل آب عنبران تا خرداد ماه سال آینده مرتفع شود.

وی افزود: امام جمعه عنبران دراین نشست مشترک به تشریح برخی مشکلات و مطالبات اهالی این بخش پرداخت.مواردی همچون ضرورت ساماندهی معادن منطقه، لزوم انجام مطالعات و کاوش های دقیق باستانی در بخش عنبران و شهرستان نمین و همچنین  مذاکره برای تبدیل شهر ملی به شهر جهانی گلیم را از جمله مهم‌ترین مطالبات  اهالی این بخش عنوان کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس به دیدار با اعضای پایگاه مقاومت بسیج  عنبران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در نشست مشترک با فعالان و اعضای پایگاه مقاومت بسیج این بخش ضمن بررسی مشکلات موجود، آخرین اقدامات بسیج عنبران در قالب طرح شهید سلیمانی در زمان شیوع کرونا تشریح شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس ادامه داد: در این نشست، مواردی همچون تولید ۲۴ هزار ماسک با همکاری جهادسازندگی؛ضدعفونی شهر عنبران و روستاها و پخش یک هزار بسته معیشتی از جمله اقدامات پایگاه بسیج مقاومت عنبران عنوان شد./

۳۰ نکته در نحوه تنظیم قرارداد خرید ملک

 

با توجه به رشد فزاینده مهاجرت داخلی از استان های کمتر توسعه یافته به استان های بزرگ کشور در سالهای اخیر، یکی از موضوعات مهمی که برای مهاجران در کلانشهرها اهمیت دارد، خرید واحد مسکونی معتبر، با سند، سالم و منطبق با الزامات شهرداری و نظام مهندسی استان محل سکونت است. مسکن خوب، یکی از فاکتورهای زندگی خوب در فرآیند مهاجرت است که میتواند نقش مهمی در بهروزی و آرامش ساکنان ایفا کند.

وب سایت روزیاتو - علی زمانی: با توجه به رشد فزاینده مهاجرت داخلی از استان های کمتر توسعه یافته به استان های بزرگ کشور در سالهای اخیر، یکی از موضوعات مهمی که برای مهاجران در کلانشهرها اهمیت دارد، خرید واحد مسکونی معتبر، با سند، سالم و منطبق با الزامات شهرداری و نظام مهندسی استان محل سکونت است. مسکن خوب، یکی از فاکتورهای زندگی خوب در فرآیند مهاجرت است که میتواند نقش مهمی در بهروزی و آرامش ساکنان ایفا کند. گزارش امروز ما در سلسله گفتارهای مهاجرت داخلی، مخاطبان گرامی را با نکات مهمی در خرید واحدهای مسکونی و انعقاد قرارداد جلب می کند که میتواند شما را با موضوعات جالبی در این عرصه آشنا کند.

۳۰ نکته در نحوه تنظیم قرارداد خرید ملک

آنچه مهاجران در خرید ملک باید بدانند

شما به عنوان مهاجر، شهروند جدید یک شهر محسوب می شوید و می بایست پیش از خرید ملک، بررسی خوبی روی محلات، نقاط ضعف و قوت و هم چنین راه های دسترسی، فرصت ها و محدودیت های ملک در محله مورد نظر بر اساس بودجه ای که در نظر گرفته اید، در دستور کار قرار دهید. گاهی شما مجبور هستید یک ملکه را در منطقه ای گران، زیر قیمت خریداری کرده تا به نوعی سرمایه گذاری بلند مدت انجام دهید. خرید خانه های کوچک در مناطق گران و ارزان، سهولت در فروش ملک و تسریع در نقدینگی را به همراه دارد که در کلانشهرها توجه به این نکته اهمیت دارد.

علاوه بر این ها، شما بایستی نحوه تنظیم قراردادهای بیع، تاریخ دقیق تنظیم اسناد رسمی با قید شماره دفترخانه و آدرس آن را نیز در نظر داشته باشید تا از این حیث، با چالشی حقوقی روبرو نشوید. این ها می بایست جهت تعیین دقيق موعد ايفای تعهدات و عنداللزوم مطالبه خسارات ضروری بوده، دقت شود روز تعيين شده مصادف با تعطيلی نباشد، از تعيين زمان بين دو تعطيلی و ايامی که احتمال تعطيلی آنها بيشتر است خودداری شود.

قطعا اگر بدنبال تنظيم قرارداد بيع ، اجاره ، مشارکت مدنى و هر نوشته اى که تعهدات و اثار مالى را بهمراه دارد بهتر است تنظيم ان را به يک فردمتخصص و حقوقدان واگذار کنيم تا حتی المقدور از تهديدات و خطرات در امان باشیم. ولى از انجا که بيشتر افراد بدون توجه به آثار قانونى نوشته ها وقراردادها اقدام به نگارش انها می‌نمايند لذا ضرورت دارد با بخشى از نکات مهم اشنا شده تا ريسک آن کاهش یابد.

خوش خطی: قرارداد را خوش خط و بدون قلم خوردگی تنظیم کنید.

بررسی حقوقی: پیش از امضا قرارداد تحریر شده، آن را به رویت یک حقوقدان برسانید.

کاربن سالم: اگر قصد تنظیم سه نسخه دارید، از کاربن سالم استفاده کنید.

تهیه پیش نویس: هر قراردادی را اول پیش نویس تهیه کرده و پس از تایید حقوقدان، نسخه اصل تهیه شود.

تنظیم مطالب: مطالب را به صورت حقوقی تنظیم کنید که سر و ته درستی داشته باشد و مورد قبول طرفین باشد.

شفاف نگاری: قرارداد خرید ملک باید شفاف و منطبق با قوانین کشور و جامع و مانع از تفسیر شخصی باشد.

امضا: در هنگام امضا، کاربن ها خارج تا امضا ها اصل باشد. اثر انگشت هم با استامپ سالم و در حضور ناظر باشد.

شهود: شهود می‌بايست حداقل دو نفر باشند، وجود شهود معتمد بيشتر موجب استحکام قرارداد خواهد بود.

قلم خوردگی: آن قسمت‌هايی از قرارداد که می‌بايست قلم زده شود، با آرامش و دقت روی آنها خط بکشيد.

مزایا: اگر قراردادها برای تعيين مزايا و امکانات مورد معامله، دارای محل‌های خاصی برای علامت زدن باشد دقت کنید.

نقطه چین: آن قسمت هایی از قرارداد که ضمانت اجرای تخليه يا تحويل مورد معامله و غيره بصورت نقطه چين (……) درج شده است را با توافق طرفين تکميل و يا در صورت توافق ايشان بر روی آنها خط بکشيد تا مورد سوء استفاده بعدی قرار نگيرند.

سند رسمی: اگر معامله دارای سند رسمی است، در جلوی نام فروشنده نام مالک رسمی قيد شود و بطور مثال اگر (علی) مالک رسمی است و (حسن) با وکالتی که از وی دارد قصد انجام معامله رادارد قيد نمائيد: «فروشنده: علی با وکالت حسن بموجب وکالت نامه رسمی شماره … تنظيمی دفتر خانه شماره….. تهران.» البته نگارش آن بشرح زير نيز خالي از اشکال است: «فروشنده: حسن به وکالت از علی بموجب وکالت نامه رسمی شماره … تنظيمی دفتر خانه شماره….. تهران.»

اسامی دیگران: اگر طرفين معامله متعدد هستند و امکان درج نام تمامي آنها به نحو روشن و خوانا وجود ندارد ضمن ذکر مشخصات يک نفر از ايشان در محل مربوطه اعلام شود مثلاً «اسامی بقيه فروشندگان بشرح ستون توضيحات».

میزان مالکیت: اگر ميزان مالکيت فروشندگان متفاوت است ميزان مالکيت هريک قيد شود.

جزء ماترک: درصورتيکه مورد معامله جزء ماترک می‌باشد می‌بايست اصل و کپی گواهی انحصار وراثت مطالبه شود چه آنکه با ملاحظه گواهی انحصار وراثت معلوم می‌گردد چه کساني وارث هستند و میتوانند معامله نمايند و افزون بر آن ميزان مالکيت هر يک از ايشان در گواهی مزبور معلوم گرديده است.

خریدار متعدد: اگر خريداران متعدد هستند ميزان مشارکت ايشان قيد شود که مثلاً بالمناصفه يا علی السویه.

نمایندگی : اگر معامله ملک شما به نمايندگی است قيد شود مثلاً فروشنده آقاي…… با وکالت آقای………. بموجب وکالت نامه………….. تنظيمی دفتر…….. تهران. يا فروشنده آقای……….. با قيمومت خانم………… بموجب قيم نامه شماره………… صادره از شعبه………. دادگاه عمومی………

وکالت تفویضی: اگر معامله با وکالت تفويضی است قيد شود مثلاً: فروشنده آقای………… با وکالت معالواسطه آقاي….. بموجب وکالت نامه تفويض شماره …… تنظيمی دفتر خانه شماره……..تهران. که در اين مرحله به آخرين وکالت نامه اشاره نموده و بهتر آن است گه در ظهر قرارداد به سلسله وکالتنامه‌ها و محل تنظيم آنها تا وکالتنامه اول اشاره گردد.

میزان معامله: در نوشتن ميزان مورد معامله دقت شود مثلاً ششدانگ يا سه دانگ و با قيد حروف باشد که مشکلی حاصل نشود.

اگر در ارتباط با مشاوران املاک کشور، با مشکلی مواجه شدید، با کمیسیون تخصصی مشاوران املاک اتاق اصناف ایران رایزنی کنید

مورد معامله: مورد معامله را به درستی تعريف کنيد مثلاً برای زمين و باغ و باغچه از واحد شمارش (قطعه) برای آپارتمان از واحد شمارش (دستگاه) و برای مغازه، خانه از واحد شمارش (باب) استفاده نمائيد.

مساحت: اگر مورد معامله دارای کاربری اداری يا تجاری می‌باشد قطعاً مساحت فضای اداری و تجاری قيد شود.

خصیصه ممتازه: اگر مورد معامله دارای خصيصه ممتاز ديگری همانند کنتور برق سه فاز می‌باشد مراتب در قرارداد تصريح گردد.

شماره پلاک: حتماً شماره پلاک فرعی و اصلی و در صورتيکه سابقه تفکيک دارد شماره قطعه و بخش و شهر و منطقه ثبتی قيد شود.

نشانی: آدرس مورد معامله بطور کامل باقيد خيابان، کوچه، پلاک، طبقه و شماره واحد و اينکه غربی است يا شرقی، جنوبی است يا شمالی و يا هر موقعيت ديگری که دارد قيد گردد بطوريکه هيچ اختلافی در تعيين مورد معامله نباشد.

انباری: اگر مورد معامله انباری و پارکينگ دارد شماره قطعات تفکيکی قيد شود، مساحت انباری فراموش نشود.

ثمن: ثمن معامله مقطوعاً به عدد و حروف و به ريال و تومان معلوم گردد.

پیش از تنظیم قرارداد خرید ملک در استان های بزرگ کشور، اعتبار و ملک را از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، راستی آزمایی کنید

پرداخت ها: سعی شود تمامی پرداخت‌ها بصورت چک تضمينی باشد و بهتر است اين چک در وجه فروشنده و حسب تقاضای خريدار صادر شده باشد و اگر قرار است که ثمن معامله با چک شخصی پرداخت شود در متن چک به شماره قرارداد و پلاک ثبتی اشاره گرديده و در وجه فروشنده صادر و روی قسمت آورنده آن قلم خط بخورد. توصيه می‌شود درصورت امکان از چک‌های تسليمی کپی تهيه و نگهداری شود. تمامی چک‌ها می‌بايست در حضور صادر و امضاء گردند.

چک‌هايی که وعده دار صادر می‌شوند فاقد وصف کيفری بوده و اگر چک مزبور با برگشت مواجه شود، دارنده چک فقط حق وصول وجه آن را دارد و علی الاصول برگشت شدن چک خدشه‌ای به معامله وارد نمی‌سازد فلذا ضروری است برای تمامی پرداخت‌ها ضمانت اجرا تعيين نمود، مثلاً برای چک بيعانه شرط شود در صورت برگشت شدن آن، معامله منفسخ است و در خصوص ساير پرداخت‌ها به فروشنده حق داده شود.

مثلاً ظرف ۱۵ روز از تاريخ برگشت شدن چک معامله را فسخ نمايد و در اين حالت ضروری است طريقه اعلام فسخ به نحو کاملاً شفاف که محل ترديد و تامل نباشد تعيين گردد. بطور مثال قيد شود فروشنده با ارسال « اظهارنامه» معامله را فسخ نموده و در اين خصوص نيازی به اخذ مجوز يا تائيديه از هيچ مرجعی نمی‌باشد.

همراهان گرامی! تنظیم قراردادهای خرید ملک، اهمیت زیادی دارد. تلاش کنید تا تنظیم هر فعالیت حقوقی با اطلاعات کافی و مشاوره حقوقدان باشد تا مشکلات آتی کاهش یابد.

چرا استارت آپ های اردبیل در کشور کمتر شناخته می شوند؟

 

چرا استارت آپ های اردبیل در کشور کمتر شناخته می شوند؟

ایسنا/اردبیل یک فعال استارت آپی گفت: مهمترین دلیلی که استارتاپ های اردبیل کمتر در سطح ملی شناخته شده اند، عدم حمایت استانی است 

سولماز چرایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بسیاری از تیم های استارت آپی اردبیلی به دلیل عدم حمایت ها در سطح استان، مجبور به تعطیلی کار خود شده یا به تهران و شهرهای بزرگ دیگر رفته اند.


این مشاور نوآوری کسب و کارهای نوپا با بیان اینکه در اردبیل تیم های استارتاپی و فعال زیادی وجود دارند که در حال فعالیت هستند، اضافه کرد: این ‌تیم ها جوان، با استعداد و دارای پتانسیل رشد قوی هستند اما کمتر مورد حمایت قرار می گیرند. 


وی با بیان اینکه عدم حمایت دستگاه های اجرایی مهمترین مانع رشد استارتاپ های اردبیل هستند، افزود: چه بسا یک تیم برای مجوز یک سال در ادارات اردبیل به دنبال نامه نگاری ها می رود و در آخر با عدم موافقت روبرو شده و کل شاکله تیم از هم می پاشد.


چرایی با اشاره به اینکه استعدادهای جوان در برخی مواقع قربانی سنگ اندازی مسئولان و دستگاه های اجرایی می شوند، تشریح کرد: زمان هایی که یک تیم می تواند روی ایده خود کار کند، باید در ادارات اردبیل دنبال موافقت های اصولی باشد.


به گفته این مشاور نوآوری کسب و کارهای نوپا، در استان اردبیل علاوه بر دستگاه های مرتبط، عدم وجود کارخانه نوآوری، عدم وجود شتابنده هایی که در حوزه سرمایه گذاری فعالیت کنند از دیگر موانع رشد استارتاپ ها در اردبیل به شمار می آید.


وی اضافه کرد: در استان اردبیل، رویدادهای جذب سرمایه، تامین مالی، جذب منابع و غیره به ندرت انجام می گیرد و تمامی این ها، به دلیل عدم وجود شتاب دهنده های قوی می باشد که نتوانسته اند به عنوان شتاب دهنده این ماموریت ها را انجام دهند زیرا یکی از فعالیت های اصلی هر شتابنده ای، جذب استارتاپ ها و سرمایه گذاری بر روی ایده و اجرای کار بوده که در اردبیل این امر کاملا برعکس هست.

 

موانع درون سازمانی و برون سازمانی استارت آپ ها


به اعتقاد چرایی، از دیگر عوامل تاثیرگذار بر عدم رشد استارتاپ ها در استان اردبیل، عدم وجود نیروی متخصص در حوزه های هایتک است که در بسیاری از موارد به دلیل عدم وجود تیم مناسب، بسیاری از استارتاپ ها از رشد بازمانده و در همان مرحله ابتدایی حذف می شوند.


این مشاور نوآوری کسب و کارهای نوپا با بیان اینکه در ابتدا استان اردبیل نیازمند یک شتاب دهنده است که بتواند بر روی ایده ها جذب سرمایه گذاری و تامین مالی را انجام دهد، ادامه داد: مهمتزین دلیلی که بسیاری از استارتاپ ها از فعالیت باز می مانند عدم تامین مالی منلسب در مرحله رشد استارتاپ ها است. 


وی با بیان اینکه یک استارتاپ از زمانی که ایده به ذهن می رسد تا زمان اجرا و حتی رشد، با چالش های زیادی روبرو هستند، تصریح کرد: برخی از موانع درون سازمانی و برخی برون سازمانی هستند.


چرایی با اشاره به موانع درون سازمانی استارتاپ ها یادآور شد: نبود شفافیت در بحث سهام، عدم تفکیک کارها بر اساس تخصص، فقدان تشکیل تیم مناسب، نبود تحلیل بازار و تحلیل رقبا، عدم شناسایی مشتری و تغییر ایده بر اساس نیاز بازار، عدم نیازسنجی به موقع و غیره که در مرحله ابتدایی و شکل گیری یک استارتاپ بسیار مهم است، از جمله موانع درون سازمانی می باشد که استارتاپ ها کمتر به آن توجه کرده و در بسیاری موارد افراد به صورت هیجانی وارد عمل شده و بعدها با شکست مواجه می شوند.


وی اضافه کرد: فقدان حمایت دستگاه های اجرایی، عدم جذب سرمایه، نبوده شتابنده و کارخانه های نوآوری در اردبیل هم از جمله عوامل برون سازمانی است

هدایای تبلیغاتی-گلیم عنبران

صنایع دستی، هدایای تبلیغاتی که هیچ گاه مطلوبیت و محبوبیت خود را از دست نخواهند داد.

 

 گلیم عنبران نگو؛ تابلوی نقاشی بگو

 

یکی از شگفتی‌های هدایای تبلیغاتی طیف گسترده‌ای از تمامی آن چیزهایی ست که وقتی نام هدیه بر آنها می‌نشیند شکوه و جلوه‌ای دیگر پیدا می‌کند. دنیای هدایای تبلیغاتی پر شده است از هدایای خلاقانه و نوآورانه‌ای که برای مخاطب بسیار دوست داشتنی و محبوب خواهند بود. و هر چه چاشنی خلاقیت و نوین بودن هدایا افزوده‌تر شود مخاطب را خشنودتر خواهند کرد.

در این میان صنایع دستی اتفاقی دیگر رقم زده‌اند. آنها با وجود تمام تداعی‌ها و رایحه‌ای که از گذشته دارند برای مخاطب بسیار ارزشمند و گرانبها می‌باشند. هدایایی مزین شده به هنرهایی که از اعماق تاریخ میهن‌مان ریشه دوانده‌اند و خالق احساساتی مطبوع و دلنشین برای مخاطب هستند. 

در میان تمام هدایایی که همسو با دنیای این روزهای ما به عنوان هدایای تبلیغاتی جایگاهی یافته‌اند، صنایع دستی هدایایی هستند که گرما و شور نهفته در تاروپود آنها برای مخاطب بسی دلگرم کننده خواهد بود.

چه بسیار مخاطبان شما که با حضور هنرها و صنایع دستی برآمده از سرزمین کهن‌مان، در محل کار و زندگی‌اش خوشنود خواهند شد و آنها را به گونه‌ای دلنشین با سبک زندگی مدرن خود درمی‌آمیزند. بسیاری بر این باور هستند که این هنرهای تاریخی و صنایع دستی قدرت آن را دارند تا تعادلی شگفت انگیز میان دنیای مدرن امروزی و دنیای سنتی که برای آنها تداعی‌گر زیباترین‌هاست برقرار سازد. به راستی که صنایع دستی هدایای تبلیغاتی شایسته و قدرتمندی هستند برای اثربخشی بر روح و جان مخاطب شما و همچنین برپا داشتن تعاملی سرشار از احساس و عاطفه.

در میان این صنایع دستی باشکوه نیز که همواره حضوری پر از رنگ و لعاب و روح و آرام‌بخش در زندگی این روزهای مخاطبان شما دارند. و توانسته‌اند جایگاه خود را حفظ نموده و از محبوبیتی سرشار نزد آنها برخوردار باشند. به گونه‌ای که مخاطب با دریافت چنین هدایایی بسیار خوشحال و خوشنود خواهد شد که هدف هدایای تبلیغاتی چیزی جز این نمی‌باشد. و از سویی دیگر برند و کسب و کار شما به عنوان مجموعه‌ای تلقی خواهد شد که ارزش‌های تاریخی و هنری سرزمین خود را پاس می‌دارد. که این خود مدعایی ست محکم بر اصالت و هویت ریشه‌دار شما نزد مخاطبان شما. 

 

8 هدیه تبلیغاتی باشکوه از دل صنایع دستی ایران

با وجود ارج و بهای بی‌بدیل تمامی آثار دستی و هنری کشورمان، ولی فرصتی فراهم شد تا از آن صنایع دستی سخن بگوییم که در میان مردم از جایگاهی مطلوب‌تر و خواستنی‌تر برخوردار هستند.

•گلیم دستباف بدون شک از شگفت انگیزترین‌های هنر ایرانی هستند که هوش از سر آدمی می‌برند. این هنر زیبا که گاه در قالب گلدانی خیره کننده، گاه بشقابی دلربا و گاه در کالبد ساعتی حیرت انگیز بر جای جای محل کار و زندگی مخاطب شما می‌درخشند آرامشی از جنس آسمانِ بیکران بر روح او جاری می‌سازند و شکوه و زیبایی‌‌اش هیچ گاه برای مخاطب شما تکراری نخواهد شد. 

 

تولید ماهانه 20 هزار مترمربع صنایع دستی در عنبران

 

 

•خاتم کاری‌ها از دیگر صنایع دستی محبوب و پرکاربردی هستند که تداعی کننده‌ی ذوق و هنر و دانشی ست که در هنرمندان خالق آنها، مردمان نصف جهان نهفته است. به شکل حیرت انگیزی دل مخاطب را می‌ربایند. این خاتم کاری‌های متحیر کننده در واقع در کنار هم نشستنِ هر چه زیباتر و هوشمندانه‌تر مثلث‌هایی از جنس عاج و استخوان و چوب هستند. که بر جان هر شی‌ای می‌نشینند شکوهی بی‌بدیل خلق می‌کنند. 

 

•قلم زنی‌ها را می‌توان ماحصل طنازی‌ها و حرکات وزین قلم با نوای ضربه‌های چکش بر روی هر آنچه از جنس مس است دانست. آثاری اعجاب انگیز که جان مس خوش‌تر می‌نشینند که به زیبایی قلم را بر پیکره‌ی خود می‌پذیرند و همانطور پر از نقش و نگارهایی می‌شود که از اندیشه‌ی پاک استاد قلم زن جاری می‌شود. حیرت انگیز و خیره کننده. تابلوهای قلم زنی را می‌توان از دلنشین‌ترین و مطلوب‌ترین هدایای تبلیغاتی نفیس دانست.

 

•فیروزه کوبی‌ها از هنرهای چشم نوازی هستند که درخشش و خیره کنندگی خود را همیشه حفظ خواهند کرد. تکه‌های زیبا و فیروزه‌ای آنگاه که چنان با نظم و دقت فراوان استادان ماهر و نیک اندیش خود کنار هم می‌نشینند جز شکوه و زیبایی چیزی خلق نخواهد شد. از به یاد ماندنی‌ترین و خواستنی‌ترین صنایع دستی هستند که جلوه‌ای خاص و منحصر به فرد به زندگی مخاطب شما خواهند بخشید. هدایایی همیشه ماندگار که مخاطب شما را عاشق خود خواهند کرد.

 

•ترمه‌ها هستند و بته جقه‌های دلفریب و پر از رمز و راز که با تار و پودی از جنس ابریشم آرام گرفته‌اند. نقش و نگارها و طرح‌های مدهوش کننده همراه با رنگ‌های که شور و شوق را در زندگی مخاطبان شما جاری خواهند ساخت معجزه خواهند کرد. ترمه‌ها همیشه از صنایع دستی محبوبی بوده‌اند که هواخواهان بیشماری داشته‌اند. در نقطه به نقطه‌ی محل زندگی مخاطب شما حضوری باشکوه خواهد داشت به ویژه در جشن‌های کهن همچون نوروز و یلدا که به عنوان سفره‌هایی پربرکت به امید زایش نعمت و رحمت گسترانده می‌شوند.

• منحنی‌های دلفریب اسلیمی خلق شده از مفتول‌های مسین شاهکاری ناب و باشکوه می‌آفرینند. ظرف‌ها و گلدان‌های ظریف جان گرفته از هنر نفیس ملیله کاری سرشار اصالت هستند و ریشه. باور داشته باشید که مخاطب شما چه بسیار متحیر و شگفت زده خواهد شد از دریافت چنین هدایای ستودنی و چشم نوازی.

 

•منبت کاری‌ها شاهکار بر جای مانده بر جان چوب، که به طرح‌های خیره‌کننده‌ی گل و مرغ و دیگر نقش و نگار‌های بی‌بدیلِ ایرانی نقش زده می‌شوند مدعایی هستند بر هنرِ چکیده از سرانگشتان هنرمندان نیک سرشت سرزمین‌مان. بدون شک مخاطبان شما بسیار خرسند خواهند شد و سرشار خواهند شد از احساسات خوشایندی که جلوه‌گری یک تابلوی باشکوه منبت کاری در وجود آنها رقم خواهد زد. تابلوهایی که هنر در ذره به ذره‌ی آن موج می‌زند و بسیار حرف‌ها برای گفتن دارند. 

 

•همواره کسب و کارتان به دنبال شایسته‌ترین و مطلوب‌ترین راه برای به جای آوردن قدرشناسی‌ها و سپاس‌های خود از مدیران و کارمندان نمونه‌ای بوده است که موفقیت و توسعه‌ای را برای مجموعه‌ی شما رقم زده‌اند. تندیس‌ها همواره از زیباترین و شکیل‌ترین این هدایا بوده‌اند. اما آنگاه که این تندیس‌ها توام می‌شوند با هنر باشکوه ایرانی تجربه‌ی متفاوت‌تری را رقم خواهند زد. اشکال مختلف گلیم شکوهی دوچندان می‌گیرند و بسیار دلنشین‌تر و دوست داشتنی‌تر برای دریافت کننده‌ی آن جلوه خواهند کرد. 

 

بر هیچ کسی پوشیده نیست بازتاب هویت و اصالت سرزمین خود را  به زیباترین و حیرت انگیزترین شکل میتوان در  تمامی هنرها و صنایع دستی باشکوه خود دید. مردمان ما خواه پیر و خواه جوان از هر نسلی که باشند همواره اشتیاق و احساس تعلق خاطری فراوان نسبت به هنر سرزمین‌مان داشته‌اند و خواهند داشت. 

شما به عنوان کسب و کارهایی که در پی برقراری تعاملاتی صمیمانه و محکم با مخاطبان خود هستید، با آگاهی از این تمایل و علاقه‌ی وافر مخاطبان خود می‌توانید با اهدای صنایع دستی به عنوان هدایای تبلیغاتی بسیار نفیس و گرانبها آنها را غافلگیر و خالق بهترین تجربه‌ها و احوالات خوب برای آنها باشید

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟

ایجاد یک فروشگاه آنلاین و ورود به دنیای تجارت الکترونیکی یکی از بهترین ایده های سرمایه گذاری است که در حال حاضر می توانید انجام دهید. اقتصاد دیجیتال شاهد انقلابی عظیم است که سرتاسر جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است. انتظار می رود حجم تجارت الکترونیکی در سال 2021 به عدد قابل توجهی برسد و مطمئناً هیچ کس دوست ندارد این فرصت را از دست بدهد.

 

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

 

چگونه یک فروشگاه آنلاین حرفه ای ایجاد کنیم

دو دلیل اصلی وجود دارد که ممکن است شما را مجبور به ایجاد یک فروشگاه آنلاین در حال حاضر کند. دلیل اول بزرگ بودن بازار تجارت الکترونیکی است که بسیار گسترده شده است و این بدان معنی است که فرصت های زیادی وجود دارد که می تواند مورد بهره برداری قرار گیرد.

مورد دوم هزینه نسبتاً کم ایجاد یک فروشگاه آنلاین است، به ویژه در مقایسه با فروشگاه های سنتی گران قیمت که به عناصر اساسی مورد نیاز فروشگاه های الکترونیکی نیاز ندارند، مانند: اجاره یا خرید فروشگاه برای فروش و ذخیره سازی، اخذ مجوزها و روش های اجرایی، و هزینه های عملیاتی مانند: قبض های آب، برق و اینترنت و سایر موارد.

حال ممکن است سوالی که به ذهن شما خطور کند این باشد که: هزینه ساخت یک فروشگاه آنلاین خوب چقدر است؟ خب، پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد، فقط به نوع و اندازه فروشگاه و ویژگی های مورد نظر شما در آن برمی گردد. با این حال، در عمل، می توانید از طریق بستر ناپ کامرس به صورت حرفه ای یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید. حال بیایید مراحل ایجاد یک فروشگاه آنلاین حرفه ای را با هم مرور کنیم.

 

1. محصولی را که فروشگاه شما ارائه می دهد انتخاب کنید

اولین قدم قبل از ایجاد یک فروشگاه آنلاین تعیین نوع کالاهایی است که این فروشگاه به فروش خواهد رساند، زیرا شناسایی محصولات عنصری اساسی است كه مستقیماً بر موفقیت پروژه تأثیر می گذارد. آخرین چیزی که می خواهید این است که یک فروشگاه آنلاین افتتاح کنید که هیچ کس از آن خرید نمی کند، زیرا بازار به کالاهایی که شما ارائه می دهید نیازی ندارد. اما با داشتن میلیون ها کالا و محصول، چگونه محصولات مناسبی را برای فروش در فروشگاه انتخاب می کنید؟

 

در ابتدا، باید وقت بگذارید و در مورد بخش مورد نظر و محصولاتی که می خواهید بفروشید تحقیق کنید. شما احتمالاً ایده اولیه ای در مورد این محصولات دارید، اما این بدان معنی نیست که لزوماً محبوب خواهند بود. بنابراین مهم است که بررسی کنید مردم این محصولات را خریداری می کنند یا خیر. فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید هنگام انتخاب نوع محصولات در نظر بگیرید:

 

در دسترس بودن و میزان تقاضای محصولات

آیا محصولی که می خواهید بفروشید در حوزه فعالیت شما موجود است؟ مثلاً اگر در شهر دیگری در دسترس نباشند یا از شهر دور باشند، این فرصت خوبی است و احتمال فروش آن محصولات را افزایش خواهید داد. نرخ تقاضا برای این محصولات چطور؟ زیاد است، متوسط است یا کم؟ به سادگی به دنبال کالاهایی باشید که بیشترین نیاز بازار را دارند.

 

همچنین برخی از ابزارها هستند که ممکن است در این زمینه به شما کمک کنند، مانند:

 

Google Trends: به شما امکان می دهد حجم جستجوی کلمات کلیدی را طی یک دوره خاص و در یک کشور خاص مشاهده کنید. این به شما کمک می کند تا میزان تقاضای محصولاتی را که می خواهید بفروشید تعیین کنید.

 

TrendHunter: بسیاری از محصولات با تقاضای بالا را در سطح جهان ارائه می دهد، با توانایی مرتب سازی نتایج بر اساس صنعت شما. می توانید برای شناخت محبوب ترین محصولات و انتخاب آنها از آن استفاده کنید.

 

قیمت و حاشیه سود

قیمت یکی از فاکتورهای اساسی موفقیت هر فروشگاه اینترنتی است، اگر قیمت آن بسیار ارزان باشد، دستیابی به بازگشت سرمایه بسیار دشوار است. اگر قیمت بیش از حد گران باشد، متقاعد کردن مشتریان برای خرید دشوار است. بنابراین انتخاب محصولاتی با قیمت مناسب ضروری است.

اگر فروشگاه شما محصولات را به صاحبان آنها ارسال می کند، مهم است که اندازه و وزن محصول را در نظر بگیرید. حمل و نقل محصولات بزرگ و سنگین گران است و می تواند بر سود شما تأثیر بگذارد، به ویژه اینکه امروزه بسیاری از مشتریان انتظار دارند حمل و نقل محصولاتشان رایگان باشد.

 

نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی

 

2. یک نام تجاری برای فروشگاه آنلاین خود انتخاب کنید

یافتن نام مناسب برای برند شما آسان نیست. سعی نکنید نام کامل و زیبایی را پیدا کنید. مهمترین چیز خدماتی است که به مشتریان خود ارائه می دهید. اگر آنها این خدمات را دوست دارند، نام شما را به خاطر می آورند حتی اگر قبلاً آن را نشنیده باشند. اما با این وجود به یاد داشته باشید، نمونه های زیادی از شرکت های تجارت الکترونیکی وجود دارد که نام های بی معنی را انتخاب کرده و همچنان موفق بوده اند.

معیارهایی وجود دارد که ترجیح داده می شود آنها را در نام تجاری خود رعایت کنید از جمله: هجی آسان و مربوط به صنعت هدف شما، اجتناب از اسامی با هجی پیچیده تا افراد بتوانند به راحتی آن را تایپ کنند. همچنین، خوب است که وب سایت فروشگاه همان نام تجاری شما باشد.

 

3. دامنه و میزبانی فروشگاه را انتخاب کنید

اکنون باید یک نام دامنه برای فروشگاه آنلاین خود جستجو کنید. این فرآیند ممکن است زمان زیادی طول بکشد، به خصوص اگر به دنبال یک نام دامنه منحصر به فرد هستید که کوتاه باشد یا دارای یک کلمه کلیدی خاص باشد. نام دامنه مورد نظر شما اغلب توسط دیگران گرفته شده است، بنابراین هنگام فکر کردن در مورد راه اندازی یک فروشگاه آنلاین، باید لیستی از دامنه های بالقوه را برای استفاده انتخاب کنید.

 

یک روش عالی برای بدست آوردن نام دامنه منحصر به فرد، جستجو در سایت های نام دامنه است که به شما امکان می دهد نام دامنه خاصی را در دسترس داشته باشید، با پیشنهادهایی برای نام دامنه های مشابه. برخی از سایت های میزبان در صورت خرید هاست از آنها نام دامنه رایگان ارائه می دهند، اما در انتخاب نام دامنه مواردی را باید در نظر گرفت:

 

کد کشور را انتخاب کنید: اگر قصد دارید محصولات خود را در یک کشور خاص بفروشید، می توانید کد کشور را انتخاب کنید. به عنوان مثال (ir) به عنوان نمادی برای دامنه های کشور ایران.

 

افزودن یک کلمه کلیدی: اگر فروشگاه آنلاین شما در فروش دسته خاصی از محصولات تخصص دارد، سعی کنید کلمه کلیدی مربوط به آن دسته را اضافه کنید.

 

پس از خرید نام دامنه، باید میزبانی سایت(Host) خود را رزرو کنید. بسیاری از شرکت های میزبان قابل اعتماد برای میزبانی فروشگاه شما وجود دارند. اما به یاد داشته باشید که برخی از سیستم عامل های ساخت فروشگاه آنلاین گزینه میزبانی فروشگاه را ارائه می دهند، بنابراین عجله نکنید.

 

ساخت فروشگاه آنلاین

 

ساخت یک فروشگاه آنلاین

همه افراد دانش فنی ندارند تا بتوانند یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنند و خودشان به بازار تجارت الکترونیکی دسترسی پیدا کنند، بنابراین شما برای ساخت فروشگاه خود دو گزینه خواهید داشت، یا یک توسعه دهنده وب حرفه ای استخدام کنید، یا از یکی از ابزارها استفاده کنید که اختصاص داده شده به ساخت فروشگاه های آنلاین.

 

استخدام یک توسعه دهنده وب

استخدام یک توسعه دهنده وب گزینه مناسبی برای ساخت فروشگاه اینترنتی است، زیرا انعطاف پذیری بیشتری به آنها می دهد. آنها می توانند درخواست کنند که سایت به دلخواه خود سفارشی شود و کنترل کاملی بر جزئیات ساخت فروشگاه و فناوری ساخت آن خواهند داشت. که ممکن است در ابزار اختصاص داده شده برای ساخت فروشگاه های آنلاین در دسترس نباشد، اما قیمت این انعطاف پذیری و کنترل این است که ممکن است هزینه آن کمی بیشتر باشد.

 

شما می توانید از طریق یک وب سایت مستقل یک برنامه نویس وب با مهارت و با تجربه را با نرخ مقرون به صرفه استخدام کنید. کافیست جزئیات پروژه را به دقت مشخص کنید، دوره تحویل پیش بینی شده و بودجه مورد انتظار را مشخص کنید، و ده ها پیشنهاد از بهترین توسعه دهندگان وب پیدا خواهید کرد. آنها را مقایسه کنید، بهترین پیشنهاد را انتخاب کنید و با توسعه دهنده ارتباط برقرار کنید و با او در مورد پروژه خود به توافق برسید.

 

در حال حاظر فروشگاه ساز ناپ شاپ یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت فروشگاه اینترنتی به این روش است که برای شروع می توانید اینجا کلیک کنید.

 

یک پلتفرم آماده برای ساخت فروشگاه انتخاب کنید

سیستم عامل های ساخت فروشگاه آنلاین، برنامه های تخصصی ساخت فروشگاه هستند، شما به مهارت های فنی یا دانش برنامه نویسی و توسعه نیازی ندارید. در همه موارد، سیستم عامل های ساخت فروشگاه آنلاین مزایای میزبانی یک فروشگاه آنلاین و مرتبط کردن نام دامنه انتخابی شما با میزبانی را ارائه می دهند.

 

علاوه بر دسته بندی محصولات بر اساس دسته ها و کمک به بازاریابی فروشگاه و محصولات خود. به علاوه سایر ویژگی های پیشرفته مانند تخفیف و تجزیه و تحلیل فروش. این سیستم عامل ها بسیار زیاد هستند و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما افزونه WooCommerce رایگان برای پلتفرم محبوب وردپرس یکی از گزینه های مناسب برای ساخت یک فروشگاه آنلاین، کوچک یا بزرگ است.